Pravidla rošťárny. Jak využívat humor ve zdravotnictví
Kniha Pravidla rošťárny slouží jako odborný, avšak praktický průvodce především pro zdravotnický personál. Soustředí se na téma humoru a jeho využití v efektivnější komunikaci s pacientem, jeho rodičem či klientem seniorského zařízení. Pětici autorů z pěti zemí spojuje profese Zdravotního klauna a mezinárodní organizace Red Noses International.
Publikaci Zdravotní klaun distribuuje do českých nemocnic, je ale k dispozici i široké veřejnosti online na www.zdravotniklaun.cz/pravidla-rostarny
Kniha s názvem Humor ve zdravotnictví aneb pravidla rošťárny začala vznikat v pandemických dobách. Cíl autorů byl dvojí – podělit se o mnohaleté zkušenosti s používáním (diagnostikováním, dávkováním, aplikováním) humoru ve zdravotnickém prostředí a zároveň podpořit všechny zdravotníky, kteří pracují na náročných pracovištích v ještě náročnějších časech.
Publikace obsahuje 14 kapitol, ve kterých popisuje mechanismy a typy humoru využívané ve zdravotnictví, včetně specifik pro různé věkové skupiny pacientů či klientů seniorských zařízení. Autoři se snaží vysvětlit, jakým způsobem může humor odvést pozornost od strachu, beznaděje či stresu a jak může posloužit v efektivnější komunikaci s pacientem či jeho blízkými. Přináší také praktické rady, jakými kroky začít humor ve zdravotnictví aplikovat.
Zdroj: Helpnet