Fronty, fronty, fronty. Češi se nakupování ještě nenabažili
I další sobota po rozvolnění se nesla v Česku ve znamení nákupů. Obchodníci si návštěvnost pochvalují. Lidé se masově znovu vydali za nákupy. Obchody hlásí zvýšený zájem zejména o sportovní oblečení a nábytek. V nákupním centru v Hatích na Znojemsku čekalo nbapříklad 600 lidí ve frontě ještě před otevřením.
„Již během první hodiny po otevření bylo v našem centru tisíc lidí,“ popsala pro SZ Byznys dopolední nákupní horečku Lenka Čapková, ředitelka centra Fashion Arena Prague Outlet. I tentokrát se zejména před obchody se sportovní módou čekalo ve frontách.
„Bezpečnostní koordinátoři upozorňují zákazníky na rozestupy. Regulujeme vjezd a výjezd do centra stejně jako minulý týden a posílili jsme autobusovou dopravu ze zastávky metra Depo Hostivař na každých 15 minut,“ popsala Lenka Čapková.
Také Centrum Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma hlásí velký provoz. Nákupům nahrává nejen občasný déšť, ale také velké slevy, které nasadily zejména obchody známých sportovních značek.
V prvních hodinách sobotního prodeje byla návštěvnost stejně silná jako o minulém víkendu, uvedl Jan Procházka, ředitel nákupního centra, které se nachází nedaleko Znojma.
Šéf outletového centra z jihu Moravy v těsné blízkosti hranic si všiml ještě jedné novinky: Na nákupy přijíždějí po dlouhé době rakouští zákazníci. Rakousko totiž rozvolnilo pravidla pro cesty svých občanů, a hned v sobotu toho řada z nich využila.
„Po návratu z Česka již není nutná karanténa. Zvýšený zájem nakupujících z Rakouska čekáme i v neděli a v pondělí, v den tamního státního svátku,“ doplnil Jan Procházka.
Také obchodní domy IKEA v Brně a Ostravě hlásily několikrát během odpoledne plný stav, tedy naplněnou maximální kapacitu 1200 osob. Zvýšený provoz je ale ve všech tuzemských pobočkách. Lidé nakupují stejně jako o minulém víkendu skříně, komody, matrace, vybavení kuchyní a doplňky do domácnosti.
„Zvýšený zájem čekáme o víkendu i nadále, proto zákazníky znovu žádáme, aby si na webu zkontrolovali aktuální naplnění kapacity daného obchodního domu, než na nákupy vyrazí. Zároveň je žádáme, aby přicházeli především na cílené nákupy a pokud možno bez doprovodu,“ řekl Petr Šašek, mluvčí IKEA Česká republika.
Zdroj: Seznam Zprávy